Arseus kondigt de uitgifte aan van obligaties met een looptijd van 5 jaar voor een maximumbedrag van € 225 miljoen met een rente van 4,75%

Arseus ondertekent met vier banken een mandaatsbrief voor een wentelkrediet van € 300 miljoen met een looptijd van vijf jaar

Waregem (België) / Rotterdam (Nederland)[1], 12 juni 2012 – Arseus NV kondigt vandaag de uitgifte aan van een openbaar aanbod in België en Luxemburg van niet-achtergestelde obligaties met een looptijd van 5 jaar en met een vervaldatum in 2017 voor een minimumbedrag van € 100 miljoen en een maximumbedrag van € 225 miljoen. De obligaties bieden een vaste jaarlijkse brutorente van 4,75%. Het bruto actuarieel rendement op uitgifteprijs bedraagt 4,325%. De uitgifteprijs is 101,875%.

De obligaties zullen een nominale waarde hebben van € 1.000. De inschrijvingsperiode loopt van 15 juni 09:00 uur CET tot en met 25 juni, onder voorbehoud van vervroegde afsluiting. De datum van uitgifte is 2 juli 2012. Er is een aanvraag ingediend om de obligaties te laten noteren op de gereguleerde markt van NYSE Euronext Brussels. De obligaties zijn terugbetaalbaar tegen 100% van de nominale waarde op 2 juli 2017.

Arseus NV heeft verder in het kader van de herfinanciering van haar bestaande kredietovereenkomst op 11 juni 2012 een mandaatsbrief ondertekend met KBC Bank, ING België, BNP Paribas Fortis en Commerzbank, waarin de belangrijkste voorwaarden voor een nieuwe kredietovereenkomst zijn overeengekomen. De nieuwe kredietovereenkomst zal een looptijd van 5 jaar hebben en een wentelkrediet van € 300 miljoen verschaffen, verdeeld in twee tranches van elk € 150 miljoen. Het belangrijkste convenant van de nieuwe kredietfaciliteit is een netto financiële schuld/recurrente EBITDA-ratio van maximaal 3,25. De opbrengsten van de obligatie-uitgifte, zoals beschreven in het prospectus van 12 juni 2012, zullen door Arseus worden aangewend om de eerste tranche van € 150 miljoen vervroegd terug te betalen.

Beide operaties resulteren in een volledige herfinanciering van Arseus NV waarbij de beoogde diversificatie van de geldbronnen is gerealiseerd.

KBC Bank treedt voor deze uitgifte van de obligaties op als global co√∂rdinator. KBC Bank, ING België en BNP Paribas Fortis treden op als joint lead managers en joint bookrunners en Belfius Bank als co-lead manager.

Verdere informatie over dit openbaar aanbod kan worden teruggevonden in het prospectus uitgegeven door Arseus op 12 juni 2012, zoals goedgekeurd door de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten). Potentiële beleggers worden geadviseerd om kennis te nemen van het prospectus en in het bijzonder van de in het prospectus beschreven risicofactoren. Het prospectus is vanaf 13 juni 2012 beschikbaar bij zowel KBC Bank (www.kbc.be), ING België (www.ing.be), BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.be) en Belfius Bank (www.belfius.be), alsook op de website van Arseus: www.arseus.com.

[1] Dit persbericht wordt verstuurd door Arseus NV en Arseus BV.

Voor meer informatie:
Constantijn van Rietschoten
Director of Corporate Communications
+31 88 33 11 222 (kantoor)
+31 6 536 91 585 (mobiel)
constantijn.van.rietschoten@arseus.com

Profiel Arseus
Arseus is een multinationale groep van bedrijven die producten, diensten en concepten levert aan professionals en instellingen in de gezondheidszorg in Europa, de Verenigde Staten, Brazilië en Argentinië. De onderneming is onderverdeeld in vier divisies en is actief in de markten van magistrale bereidingen voor de apotheek, tandheelkundige producten, medische en chirurgische producten en medische ICT-oplossingen. De Belgische vennootschap Arseus NV is gevestigd in Waregem en is genoteerd aan NYSE Euronext Brussels en NYSE Euronext Amsterdam. De operationele activiteiten van de Arseus groep worden aangestuurd vanuit de Nederlandse vennootschap Arseus BV. Het hoofdkantoor van Arseus BV is gevestigd in Rotterdam.

Open onderstaande link voor het volledige persbericht: