Arseus obligatie-uitgifte bijzonder succesvol

Aanbod tot inschrijving op obligaties levert € 225 miljoen op en wordt vervroegd afgesloten

Waregem (België) / Rotterdam (Nederland)[1], 15 juni 2012 – Arseus kondigt vandaag aan dat het openbaar aanbod van obligaties in België en het Groothertogdom Luxemburg al na de eerste dag van de inschrijvingsperiode in overleg met de Joint Lead Managers (ING België, KBC Bank en BNP Paribas Fortis) en de Co-lead Manager (Belfius Bank) vervroegd wordt afgesloten omdat het maximum bedrag van € 225 miljoen werd bereikt.

Het totale bedrag van inschrijvingen dat ontvangen werd voor de obligatielening lag substantieel hoger dan het maximumbedrag van € 225 miljoen. De inschrijvingen zullen dan ook proportioneel herleid worden. De beleggers zullen daarover via hun financiële tussenpersoon worden ge√Ønformeerd. De obligaties zullen op 2 juli 2012 worden uitgegeven en voor verhandeling worden toegelaten op de gereguleerde markt van NYSE Euronext Brussels.

De obligaties hebben een looptijd van 5 jaar en bieden een vaste jaarlijkse brutorente van 4,75%. Het bruto actuarieel rendement op uitgifteprijs bedraagt 4,325%. De obligaties zullen een nominale waarde hebben van € 1.000. De obligaties zijn terugbetaalbaar tegen 100% van de nominale waarde op 2 juli 2017.

KBC Bank treedt voor deze uitgifte van de obligaties op als Global Co√∂rdinator. KBC Bank, ING België en BNP Paribas Fortis treden op als Joint Lead Managers en Joint Bookrunners en Belfius Bank als Co-lead Manager.

Verdere informatie over dit openbaar aanbod kan worden teruggevonden in het prospectus uitgegeven door Arseus op 12 juni 2012, zoals goedgekeurd door de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten). Het prospectus is beschikbaar bij zowel KBC Bank (www.kbc.be), ING België (www.ing.be), BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.be) en Belfius Bank (www.belfius.be), alsook op de website van Arseus: www.arseus.com.

[1]Dit persbericht wordt verstuurd door Arseus NV en Arseus BV.

Voor meer informatie:
Constantijn van Rietschoten
Director of Corporate Communications
+31 88 33 11 222 (kantoor)
+31 6 536 91 585 (mobiel)
constantijn.van.rietschoten@arseus.com

Profiel Arseus
Arseus is een multinationale groep van bedrijven die producten, diensten en concepten levert aan professionals en instellingen in de gezondheidszorg in Europa, de Verenigde Staten, Brazilië en Argentinië. De onderneming is onderverdeeld in vier divisies en is actief in de markten van magistrale bereidingen voor de apotheek, tandheelkundige producten, medische en chirurgische producten en medische ICT-oplossingen. De Belgische vennootschap Arseus NV is gevestigd in Waregem en is genoteerd aan NYSE Euronext Brussel en NYSE Euronext Amsterdam. De operationele activiteiten van de Arseus groep worden aangestuurd vanuit de Nederlandse vennootschap Arseus BV. Het hoofdkantoor van Arseus BV is gevestigd in Rotterdam.