Arseus realiseert omzetgroei van 8,3%

MANAGEMENT HERHAALT VERWACHTINGEN VOOR 2009

Waregem (België), 13 oktober 2009 – Arseus maakt vandaag de omzet bekend van het derde kwartaal van 2009. De omzet van het afgelopen kwartaal bedroeg € 87,3 miljoen, een stijging van 8,3% ten opzichte van hetzelfde kwartaal van vorig jaar. De organische groei kwam uit op 4,0%. De omzet over de eerste negen maanden bedroeg € 277,4 miljoen, een stijging van 10,5% ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar. De organische groei in de eerste negen maanden van 2009 kwam uit op 4,0%.

Ger van Jeveren, CEO van Arseus: De ontwikkelingen in het derde kwartaal zijn bijzonder bevredigend. In het derde kwartaal heeft Arseus wederom een sterke omzetgroei gerealiseerd. Alle divisies hebben bijgedragen aan de omzetgroei van 8,3%, waarvan 4,0% organisch. Daarnaast is er in de afgelopen kwartalen flink ge√Ønvesteerd in de versterking van onze managementstructuur. Met de aanstelling van Sabine Sagaert als CEO van Arseus Dental heeft elke divisie een eigen toegewijde CEO. Wij zijn van mening dat de versterkte managementstructuur de synergieën tussen de divisies verder zal optimaliseren en positief zal bijdragen aan de resultaten van Arseus.

Onze unieke combinatie van activiteiten in de professionele gezondheidszorg, onze sterke marktposities en onze gezonde financiële situatie bieden ons een uitstekende uitgangspositie om onze strategie verder uit te voeren. Wij zien de toekomst met vertrouwen tegemoet en bevestigen onze eerder uitgesproken verwachtingen voor geheel 2009.

De omzetevolutie per divisie is als volgt[1]:
(x € 1 miljoen)

20,6
18,9
TOTAAL

[1] Niet geauditeerde managementcijfers.

Open onderstaande link voor het volledige persbericht: