Jaarvergadering van Arseus keurt alle voorstellen goed

Waregem (België) / Rotterdam (Nederland)[1], 15 mei 2012 – De jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders, gehouden op 14 mei 2012, heeft alle voorstellen goedgekeurd die de raad van bestuur van Arseus aan hen heeft voorgelegd.

De aandeelhouders hebben onder meer besloten tot vaststelling van de jaarrekening over 2011 en tot vaststelling van het dividend over 2011 van € 0,50 per aandeel. De aandeelhouders hebben volledige kwijting verleend aan de leden van de raad van bestuur en aan de commissaris in functie gedurende het boekjaar 2011.

Het brutodividend van Arseus bedraagt € 0,50 per aandeel (couponnummer 5). Het nettodividend bedraagt € 0,375 per aandeel. Dit is het brutodividend verminderd met de roerende voorheffing die in België 25% bedraagt. Voor de aandelen die worden aangeboden met een VVPR-strip (couponnummer 5) geldt een roerende voorheffing van 21%, zodat het nettodividend € 0,395 per aandeel bedraagt. Er wordt echter een extra heffing van 4% voorzien op interesten en dividenden (op aandelen met VVPR strips) die € 20.020 overschrijden per particuliere Belgische resident.

De kalender is als volgt:
16 mei Notering ex-dividend
18 mei Record date
21 mei Betaalbaarstelling dividend

Het aanwezigheidsquorum voor de Buitengewone Algemene Vergadering werd niet behaald. Dit betekent dat er op dinsdag 5 juni 2012 om 15.00 uur op de zetel van de vennootschap (Textielstraat 24, 8790 Waregem) een tweede vergadering zal worden gehouden. De oproeping voor deze vergadering wordt op 18 mei 2012 gepubliceerd.

[1] Dit persbericht wordt verstuurd door Arseus NV en Arseus BV.

Voor meer informatie:
Constantijn van Rietschoten
Director of Corporate Communications
+31 88 33 11 222 (kantoor)
+31 6 536 91 585 (mobiel)
constantijn.van.rietschoten@arseus.com

Profiel Arseus
Arseus is een multinationale groep van bedrijven die producten, diensten en concepten levert aan professionals en instellingen in de gezondheidszorg in Europa, de Verenigde Staten, Brazilië en Argentinië. De onderneming is onderverdeeld in vier divisies en is actief in de markten van magistrale bereidingen voor de apotheek, tandheelkundige producten, medische en chirurgische producten en medische ICT-oplossingen. De Belgische vennootschap Arseus NV is gevestigd in Waregem en is genoteerd aan NYSE Euronext Brussel en NYSE Euronext Amsterdam. De operationele activiteiten van de Arseus groep worden aangestuurd vanuit de Nederlandse vennootschap Arseus BV. Het hoofdkantoor van Arseus BV is gevestigd in Rotterdam.