Omzet Arseus stijgt met 7,4% – Sterke groei bij Fagron en Arseus Medical – Management bevestigt verwachtingen voor 2010

Waregem (België) / Rotterdam (Nederland)*, 16 april 2010 – In het eerste kwartaal van 2010 is de geconsolideerde omzet van Arseus met 7,4% gestegen naar € 96,8 miljoen. De organische groei bedroeg 3,2%.

Ger van Jeveren, CEO van Arseus: “Arseus is 2010 sterk begonnen met een omzetgroei van 7,4% en een organische groei van 3,2%. Vooral het resultaat van Arseus Medical verdient een groot compliment. Ondanks het beëindigen van een aantal activiteiten met een te lage brutomarge, bleek Arseus Medical over voldoende veerkracht te beschikken om een organische groei van 3,6% te realiseren. Het onverminderd sterke resultaat van Fagron is te verklaren door het met succes revitaliseren van magistrale bereidingen in Europa om in de groeiende behoefte aan tailor-made medicatie te kunnen voorzien. Corilus is in 2010 verdergegaan waar het in 2009 geëindigd is; het succesvol uitrollen van haar software in Europa. Arseus Dental kende een moeilijke start van 2010, maar boekte in maart goede resultaten. De activiteiten in Zwitserland en de activiteiten naar de tandheelkundige laboratoria lieten in maart de eerste tekenen van een voorzichtig herstel zien. Het is echter nog te vroeg om aan te geven of dit herstel van structurele aard is.

Wij zien de toekomst met vertrouwen tegemoet en bevestigen dan ook onze eerder uitgesproken verwachtingen voor geheel 2010.”

* Dit persbericht wordt verstuurd door Arseus NV en Arseus BV.