Oproeping buitengewone algemene vergadering van Arseus

Naamloze vennootschap die een openbaar beroep doet of heeft gedaan op het spaarwezen
Textielstraat 24, 8790 Waregem
Btw BE 0890.535.026 RPR Kortrijk

OPROEPING

Aangezien de buitengewone algemene vergadering van 14 mei 2012 het wettelijke aanwezigheidsquorum niet heeft bereikt voor alle punten op de agenda van die vergadering, heeft de raad van bestuur de eer de houders van aandelen en warrants uit te nodigen tot het bijwonen van een nieuwe buitengewone algemene vergadering die gehouden zal worden op de zetel van de vennootschap te 8790 Waregem, Textielstraat 24, op dinsdag 5 juni 2012 om 15.00 uur met volgende agenda, houdende voorstellen tot besluit.

Agenda van de buitengewone algemene vergadering

I. Hernieuwing van het toegestane kapitaal – Aanpassing van artikel 5bis van de statuten.

1. Kennisname en bespreking van het bijzonder verslag van de raad van bestuur, overeenkomstig artikel 604, lid 2 van het Wetboek van vennootschappen, aangaande de hernieuwing van de machtiging van de raad van bestuur tot verhoging van het maatschappelijk kapitaal (toegestane kapitaal).

Commentaar bij het agendapunt: De raad van bestuur verzoekt de algemene vergadering kennis te willen nemen van het bijzonder verslag van de raad van bestuur overeenkomstig artikel 604, lid 2 van het Wetboek van vennootschappen aangaande de hernieuwing van de machtiging van de raad van bestuur tot verhoging van het maatschappelijk kapitaal (toegestane kapitaal). Dit verslag is vanaf heden beschikbaar op de website (www.arseus.com).

2. Hernieuwing van de machtiging van de raad van bestuur om, met een meerderheid van minstens drie vierden (3/4) van de stemmen en binnen de grenzen van de bestaande, in artikel 5bis van de statuten opgenomen machtiging, het kapitaal te verhogen en aanpassing van artikel 5bis van de statuten.

Voorstel tot besluit: Hernieuwing van de machtiging van de raad van bestuur om, met een meerderheid van minstens drie vierden (3/4) van de stemmen en binnen de grenzen van de bestaande, in artikel 5bis van de statuten opgenomen machtiging, het maatschappelijk kapitaal in één of meer malen te verhogen met een maximum bedrag van € 320.023.050,35, binnen een termijn van vijf jaar te rekenen van de datum van de bekendmaking van het besluit in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad en dientengevolge aanpassing van artikel 5bis van de statuten, als volgt:
– Vervanging van de eerste zin door: “Aan de Raad van Bestuur is bij besluit van de buitengewone algemene vergadering de dato ofwel 14 mei 2012 ofwel 5 juni 2012, de bevoegdheid verleend, om, met een meerderheid van minstens drie vierden (3/4) van de stemmen en binnen de termijn van vijf jaar te rekenen van de datum van de bekendmaking van het besluit in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad, in één of meer malen, op de wijze en tegen de voorwaarden die de Raad zal bepalen, het kapitaal te verhogen met een maximum bedrag van driehonderd twintig miljoen drieëntwintigduizend en vijftig euro vijfendertig cent (€ 320.023.050,35).”
– Schrapping van “de Commissie voor het Bank-, Financie-, en Assurantiewezen (“CBFA”)” en vervanging door “de Financial Services and Markets Authority (FSMA)”.

II Wijziging van artikel 26 van de statuten inzake bezoldiging

1. Wijziging van artikel 26 van de statuten om te voorzien in een afwijking op artikel 520ter van het Wetboek van vennootschappen.

Voorstel tot besluit: Wijziging van artikel 26 van de statuten om te voorzien in een afwijking op artikel 520ter van het Wetboek van vennootschappen en aanpassing van artikel 26 van de statuten als volgt:
– toevoeging van een derde lid: “De vennootschap mag afwijken van de bepalingen van artikel 520ter, 1e en 2e lid van het Wetboek van vennootschappen wat betreft alle personen die onder het toepassingsgebied van die bepalingen vallen.”

III. Wijziging van de statuten teneinde deze in overeenstemming te brengen met het Wetboek van vennootschappen, zoals gewijzigd door de wet van 20 december 2010 betreffende de uitoefening van bepaalde rechten van aandeelhouders van genoteerde ven­nootschappen.

1. Wijziging van artikel 31 van de statuten.

Voorstel tot besluit: Vervanging van artikel 31 van de statuten door:
Artikel 31: Oproepingen.
De algemene vergaderingen worden bijeengeroepen door de raad van bestuur of de commissaris(sen) (of in voorkomend geval de vereffenaars).
De oproepingen tot een algemene vergadering worden gedaan in de vorm en binnen de termijnen voorgeschreven door het Wetboek van vennootschappen en bevatten tenminste de gegevens voorzien door artikel 533bis van het Wetboek van vennootschappen.”

2. Wijziging van artikel 32 van de statuten.

Voorstel tot besluit: Vervanging van artikel 32 van de statuten door:
Artikel 32: Toelating.
Het recht om deel te nemen aan een algemene vergadering en om er het stemrecht uit te oefenen wordt slechts verleend op grond van de boekhoudkundige registratie van de aandelen op naam van de aandeelhouder, op de veertiende dag vóór de algemene vergadering, om 24.00 uur (Belgisch uur), hetzij door hun inschrijving in het register van de aandelen op naam van de vennootschap, hetzij door hun inschrijving op de rekeningen van een erkende rekeninghouder of van een vereffeningsinstelling, ongeacht het aantal aandelen dat de aandeelhouder bezit op de dag van de algemene vergadering. De dag en het uur bedoeld hiervoor, vormen de registratiedatum.
De aandeelhouder meldt, uiterlijk de zesde dag vóór de datum van de vergadering aan de vennootschap, of aan de daartoe door haar aangestelde persoon, dat hij deel wil nemen aan de algemene vergadering.
De erkende rekeninghouder of de vereffeningsinstelling bezorgt de aandeelhouder een attest waaruit blijkt met hoeveel gedematerialiseerde aandelen die op naam van de aandeelhouder op zijn rekeningen zijn ingeschreven op de registratiedatum, de aandeelhouder heeft aangegeven te willen deelnemen aan de algemene vergadering.
In een door de raad van bestuur aangewezen register wordt voor elke aandeelhouder die zijn wens om deel te nemen aan de algemene vergadering kenbaar heeft gemaakt, zijn naam en adres of maatschappelijke zetel opgenomen, het aantal aandelen dat hij bezat op de registratiedatum en waarmee hij heeft aangegeven te willen deelnemen aan de algemene vergadering, alsook de beschrijving van de stukken die aantonen dat hij op die registratiedatum in het bezit was van de aandelen.
De houders van obligaties, warrants of certificaten die met medewerking van de vennootschap werden uitgegeven, mogen de algemene vergadering bijwonen met raadgevende stem, mits naleving van de toelatingsvoorwaarden voorzien voor de aandeelhouders.

3. Wijziging van artikel 33 van de statuten.

Voorstel tot besluit: Vervanging van artikel 33 van de statuten door:
Artikel 33: Vertegenwoordiging.
Ieder stemgerechtigd aandeelhouder mag zich op de algemene vergadering door een natuurlijke of rechtspersoon laten vertegenwoordigen, overeenkomstig de toepasselijke bepalingen van het Wetboek van vennootschappen. De raad van bestuur stelt in de oproeping, binnen de grenzen bepaald door het Wetboek van vennootschappen, de procedure vast voor het stemmen bij volmacht alsook het model van de volmacht dat voor het geven van de volmacht moet worden gebruikt. De vennootschap moet de volmachten uiterlijk op de zesde dag v√≥√≥r de datum van de algemene vergadering ontvangen, overeenkomstig de door de raad van bestuur vastgestelde procedure. Voor de berekening van de regels inzake quorum en meerderheid wordt uitsluitend rekening gehouden met de volmachten van aandeelhouders die aan de toelatingsformaliteiten, zoals hiervoor uiteengezet in deze statuten, hebben voldaan.”

4. Wijziging van artikel 34 van de statuten.

Voorstel tot besluit: Vervanging van de tweede en de derde zin van artikel 34 van de statuten door de volgende tekst:
“De bestuurders geven antwoord op de vragen die door de aandeelhouders tijdens de vergadering of schriftelijk worden gesteld met betrekking tot hun verslag of tot de agen¬≠dapunten, voor zover de mededeling van gegevens of feiten niet van dien aard is dat zij nadelig zou zijn voor de zakelijke belangen van de vennootschap of voor de vertrouwelijkheid waartoe de vennootschap, haar bestuurders of de commissarissen zich hebben verbonden. De commissarissen geven antwoord op de vragen die door de aandeelhouders tijdens de vergadering of schriftelijk worden gesteld met betrekking tot hun verslag.
Wanneer verschillende vragen over hetzelfde onderwerp handelen, mogen de bestuurders en de commissarissen daarop één antwoord geven.
Zodra de oproeping gepubliceerd is, kunnen de aandeelhouders de in het eerste lid bedoelde vragen schriftelijk stellen, die tijdens de vergadering zullen worden beantwoord door, naargelang het geval, de bestuurders of de commissarissen, voor zover die aandeelhouders voldoen aan de formaliteiten die vervuld moeten worden om tot de vergadering te worden toegelaten. De vragen kunnen langs elektronische weg tot de vennootschap worden gericht via het in de oproeping tot de algemene vergadering vermelde adres. De vennootschap dient de schriftelijke vragen uiterlijk op de zesde dag v√≥√≥r de vergadering te ontvangen.”

5. Wijziging van artikel 35 van de statuten.

Voorstel tot besluit: Vervanging in artikel 35 van de statuten van de woorden “drie weken” door de woorden “vijf weken”.

6. Wijziging van artikel 39 van de statuten.

Voorstel tot besluit: Toevoeging van een derde lid met de volgende tekst: “Voor elk besluit wordt het aantal aandelen vermeld waarvoor geldige stemmen zijn uitgebracht, het percentage dat deze aandelen in het maatschappelijk kapitaal vertegenwoordigen, het totale aantal geldig uitgebrachte stemmen, en het aantal stemmen dat voor of tegen elk besluit is uitgebracht, alsmede het eventuele aantal onthoudingen. Deze informatie zal binnen vijftien dagen na de algemene vergadering op de website van de vennootschap openbaar gemaakt worden.”

IV. Coördinatie van de statuten.

Voorstel van besluit: Goedkeuring van de gecoördineerde tekst van de statuten.

Toelatingsvoorwaarden
Het recht om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering en om er het stemrecht uit te oefenen wordt slechts verleend op grond van de boekhoudkundige registratie van de aandelen op naam van de aandeelhouder, op 22 mei 2012, om 24.00 uur (Belgisch uur), (i) hetzij, in het geval van aandelen op naam, door hun inschrijving in het register van de aandelen op naam van de vennootschap, (ii) hetzij, in het geval van gedematerialiseerde aandelen, door hun inschrijving op de rekeningen van een erkende rekeninghouder of van een vereffeningsinstelling, ongeacht het aantal aandelen dat de aandeelhouder bezit op de dag van de buitengewone algemene vergadering. De dag en het uur bedoeld hiervoor, vormen de registratiedatum.

De aandeelhouder meldt, uiterlijk op 30 mei 2012 om 24.00 uur dat hij of zij deel wenst te nemen aan de buitengewone algemene vergadering. Dit dient te gebeuren per e-mail (gerda.vandenbergh@arseus.be), per fax (+32 (0)56 62 88 52) of per brief t.a.v. Gerda Vanden Bergh, Textielstraat 24, 8790 Waregem.

De houders van obligaties, warrants of certificaten die met medewerking van de vennootschap werden uitgegeven, mogen de buitengewone algemene vergadering bijwonen, mits naleving van de toelatingsvoorwaarden voorzien voor de aandeelhouders.

De deelnemers worden uitgenodigd om zich op 5 juni 2012 aan te bieden vanaf 14.15 uur teneinde een vlotte afhandeling van de registratieformaliteiten mogelijk te maken.

Vraagrecht
De bestuurders geven tijdens de buitengewone algemene vergadering antwoord op de vragen die hen door de aandeelhouders, tijdens de vergadering of schriftelijk voordien, worden gesteld met betrekking tot hun verslag of de agendapunten overeenkomstig de wettelijke bepalingen terzake. Vragen moeten per e-mail worden gestuurd naar constantijn.van.rietschoten@arseus.com, uiterlijk op 30 mei 2012. Meer gedetailleerde informatie over het vraagrecht vindt men terug op de website (www.arseus.com).

Volmachten
De aandeelhouders die zich wensen te laten vertegenwoordigen, dienen gebruik te maken van de volmacht die door de raad van bestuur werd opgesteld en waarvan een exemplaar op de maatschappelijke zetel te verkrijgen is. Het volmachtformulier zal eveneens ter beschikking zijn op de website (www.arseus.com) van de vennootschap. Andere volmachten zullen niet aanvaard worden. Deze volmacht dient, ter attentie van de raad van bestuur, uiterlijk op 30 mei 2012 om 24.00 uur, op de zetel van de vennootschap te worden neergelegd.

Ter beschikkingstelling van stukken
De aandeelhouders en houders van warrants kunnen tijdens werkdagen en tijdens de normale openingsuren van de burelen, op de maatschappelijke zetel van de vennootschap kennis nemen van de aan de algemene vergadering voor te leggen stukken, de voorstellen van besluit of, indien het te behandelen onderwerp geen besluit vereist, commentaar van de raad van bestuur voor elk te behandelen onderwerp op de agenda, en de formulieren die kunnen gebruikt worden voor het stemmen bij volmacht.

De verdere informatie, die overeenkomstig art. 533bis, §2 van het Wetboek van vennootschappen ter beschikking moet worden gesteld, is beschikbaar op de website www.arseus.com.

De raad van bestuur

Open onderstaande link voor de volledige oproeping: