Rebitda stijgt double digit en sneller dan de omzet

RECURRENTE NETTOWINST PER AANDEEL STIJGT MET 11,1% NAAR € 0,40

MANAGEMENT HERBEVESTIGT VERWACHTINGEN VOOR 2009

Waregem (België), 21 augustus 2009 – Vandaag publiceert Arseus de resultaten over het eerste semester van 2009 in een apart document dat geraadpleegd kan worden in de bijlage van dit persbericht en op www.arseus.com. Dit persbericht bevat de kerncijfers met een toelichting.

In het eerste semester van 2009 is de geconsolideerde omzet met 11,6% gestegen naar € 190,1 miljoen, terwijl de REBITDA met 12,0% is gestegen naar € 25,4 miljoen. De nettowinst is met 5,1% gedaald. Deze daling wordt voornamelijk veroorzaakt door de toegenomen afschrijvingen en waardeverminderingen en de opname van de herwaardering van de financiële derivaten, een non-cash item, in de winst- en verliesrekening. De recurrente nettowinst steeg met 7,9% naar € 12,1 miljoen, terwijl de recurrente nettowinst per aandeel met 11,1% steeg naar € 0,40.

Ger van Jeveren, CEO van Arseus:Arseus heeft, ondanks de aanhoudende moeilijke economische omstandigheden, een succesvol semester achter de rug. Zowel de omzet als de REBITDA zijn met dubbele cijfers gegroeid. De omzet steeg met 11,6% naar € 190,1 miljoen terwijl de REBITDA met 12,0% steeg naar € 25,4 miljoen. De organische groei bedroeg 4,0%. Alle divisies van Arseus hebben bijgedragen aan deze sterke resultaten. Deze resultaten zijn in lijn met de eerder afgegeven vooruitzichten voor heel 2009 waarbij de REBITDA sneller zou groeien dan de omzet.

Het begin 2009 aangekondigde kostenbesparingsprogramma ligt op koers en begint de eerste vruchten af te werpen. In het tweede semester zullen wij doorgaan met de uitvoering van het kostenbesparingsprogramma, zonder daarbij onze strategische lange termijn doelstellingen in gevaar te brengen. Ondanks de economische crisis zal juist in 2009 gericht worden geïnvesteerd om de organisatie te optimaliseren en om de leidende marktposities in Europa verder te versterken.

Wij zien de toekomst met vertrouwen tegemoet en bevestigen wederom onze eerder uitgesproken verwachtingen voor geheel 2009.

Klik op onderstaande link om het persbericht inclusief alle tabellen te kunnen lezen: