Arseus realiseert omzetgroei van 17,7%

Organische omzetgroei stijgt naar 6,1%

Waregem (België) / Rotterdam (Nederland)[1], 10 april 2012 – In het eerste kwartaal van 2012 is de geconsolideerde omzet van Arseus met 17,7% gestegen naar € 131,0 miljoen. De organische groei bedroeg 6,1%.

De omzetevolutie[2] per divisie is als volgt

x 1.000 euro Q1 2012 Q1 2011 Totale groei Org. groei Fagron 68.616 51.323 33,7% 8,0% Arseus Dental 41.278 39.315 5,0% 5,0% Arseus Medical 12.176 12.502 -2,6% -2,6% Corilus 8.975 8.205 9,4% 9,4% Totaal 131.044 111.345 17,7% 6,1%

Ger van Jeveren, CEO van Arseus: “Arseus is 2012 uitstekend begonnen met een omzetgroei van 17,7% en een organische omzetgroei van maar liefst 6,1%. Vooral het resultaat van Arseus Dental verdient een compliment. Na een aantal moeilijke jaren werd in het eerste kwartaal een organische omzetgroei van 5% gerealiseerd. Dit is vooral het resultaat van de structureel verbeterde interne en operationele processen bij Arseus Dental Solutions. De sterke organische omzetgroei bij Corilus is te verklaren door de verdere versterking van het marktleiderschap en de continue ontwikkeling en lancering van nieuwe softwareoplossingen voor medisch professionals. De succesvolle introductie van nieuwe medische producten en concepten bij Arseus Medical kon de effecten van de afbouw van een aantal niet strategische distributies in het tweede semester van 2011 niet volledig compenseren. Fagron blijft, net zoals de afgelopen 22 jaar, succesvol in het revitaliseren van magistrale bereidingen en zal ook in 2012 haar wereldwijde marktleiderschap verder versterken via een actieve buy-and-build strategie, het opstarten van greenfields en een robuuste organische groei.

Wij zien de toekomst met vertrouwen tegemoet en bevestigen dan ook onze eerder uitgesproken verwachtingen voor geheel 2012.”

[1] Dit persbericht wordt verstuurd door Arseus NV en Arseus BV.
[2] Niet geauditeerde managementcijfers.