REBITDA, EBITDA, EBIT EN NETTOWINST STIJGEN DOUBLE DIGIT EN SNELLER DAN DE OMZET

MANAGEMENT HERHAALT VERWACHTINGEN VOOR 2011

Kernpunten eerste semester van 2011:

• Omzet stijgt met 13,7% naar € 232,7 miljoen
  • REBITDA stijgt met 15,2% naar € 32,9 miljoen
  • EBIT stijgt met 22,1% naar € 20,2 miljoen
  • Nettowinst stijgt met 33,0% naar € 14,0 miljoen
  • Cashflow uit operationele activiteiten: +15,1% naar € 19,6 miljoen
  • Vooruitzichten 2011: Omzetgroei tussen 14% en 18%, organische omzetgroei tussen 3% en 6% en een rentabiliteit die naar verwachting sneller groeit dan de omzet

Ger van Jeveren, CEO van Arseus: “Sinds onze zelfstandigheid in oktober 2007 heeft Arseus zich, ondanks de moeilijke economische omstandigheden, ontwikkeld naar een toonaangevende onderneming met een sterke focus op innovatieve producten en concepten met toegevoegde waarde. Het is bevredigend om te constateren dat de winstgevendheid van Arseus eenzelfde evolutie heeft doorgemaakt. In het eerste semester van 2011 zijn de REBITDA, EBITDA, EBIT en nettowinst wederom sneller gestegen dan de omzetgroei. Dit uitstekende resultaat wordt gedragen door de sterke prestaties van Fagron, Arseus Medical, Corilus en Arseus Dental Technology. De resultaten van Arseus Dental Solutions bleven onder de verwachting. Het management heeft de noodzakelijke maatregelen genomen om de resultaten van Arseus Dental Solutions te verbeteren en heeft er alle vertrouwen in dat ze hierin ook zal slagen.

Conform eerdere vooruitzichten verwachten wij voor 2011 een omzetgroei tussen 14% en 18%, een organische omzetgroei tussen 3% en 6% en een rentabiliteit die naar verwachting sneller zal groeien dan de omzet.”

Open onderstaande link voor het volledige persbericht en de tussentijdse financiële informatie: